Monday, June 28, 2010

penghujung



bismillah alhamdulillah
assalamualaikum w.b.t

Minggu ni adalah minggu terakhir di tanah tum
pah kelahiranku, Kuala Lumpur. Selasa depan, saya harus pulang ke Terengganu untuk memulakan sem yang baru.
Tadi sempat baca satu blog yang postingnye berkaitan dengan apa yang dah kita buat selama cuti ni. Memang kalau nak ikutkan, kat rumah banyak free time yang kita boleh buat untuk benda2 yang manfaat. Contohnya nak habiskan target hafazan,baca buku,tingkatkan amalan (mutaba'ah) dan lain2. Tapi, atas ketidakberdayaan melawan godaan syaitan dan terlalu bersenang, maka ianya menjadi pengahalang untuk mencapai objektif yang dibuat before cuti.
Jadinya, memang salah diri sendiri kan.

Memang takut dikira munafik. Dan setiap orang mesti ada cara nak upkan balik iman dia. Mungkin dengan attend liqo', mintak nasihat hqmate, atau dengan berjuang sehabisnya melawan godaan2 yang ada.

Nampak kat sini yang kita memang lupa dan alpa. Perlu sentiasa ingat mengingati. That's why perlu hidup dalam jemaah atau dengan kata lain berkelompok. Kalau sorang2,memang tak berdaya. Rindu kat akhawat semua.

Next sem, pastinya akan ada ujian,cabaran seperti sem2 lepas. Semoga kita dikuatkan untuk menghadapinya.

ingatan buat kita semua:
berasa bebas dari maksiat merupakan maksiat paling besar,
~kalau dah terasa diri ni sgt bagus,bebas dari segala perkara yg menjauhkn diri dari ALLAH,dan memndang org lain lebih rendah dari kita..itulah maksiat terbesar buat kamu! Na'uzubillah,

p/s:thanks fathiyah,atas ingatan =)

wasalam


0 comments:

Post a Comment