Sunday, November 20, 2011

manis untuk diingati 2


Bismillah...

sambungan...

Ketika waktu cuti semester di matrik, saya bertemu kembali bersama seorang sahabat saya di sekolah dahulu. Kami berbincang mengenai sesuatu. Dan hasil perbincangan tersebut seakan menggesa saya agar meninggalkan usrah atau halaqah yang saya join pada waktu itu.

Mungkin disebabkan perkenalan saya dengan sahabat itu lama, jadi saya menjadi yakin dan seakan membenarkan semua kata2nya. Dan pada minggu yang seterusnya, saya telah membuat keputusan yang sekali lagi adalah ternyata suatu kesilapan yang nyata. Saya tidak hadir pada perjumpaan tersebut dan dengan tekad untuk tidak hadir pada masa2 yang akan datang. Bukan itu sahaja, malah saya telah bersikap menjauhkan diri dari kakak2@ akhawat yang meng-follow-up saya sama ada melalui sms, atau call.

Namun begitu, alhamdulillah akhirnya atas mungkin doa dari murabbiah, saya kembali. Dia menjelaskan dan menerangkan banyak perkara yang kiranya pada waktu itu saya kurang pasti. Dan akhirnya jua, saya mendapat suatu keyakinan untuk menyambung kembali perjalanan tarbiah pada waktu itu. :)

Dan sejak hari kejadian saya sentiasa berdoa kepada ALLAH agar sentiasa memandu saya ke arah jalan yang terbaik, dan berdoa hingga kini...insyaALLAH.

Walaupun dahulu, kami terpaksa menempuh segala perit jerih dalam pentarbiahan kami, namun alhamdulillah atas kesabaran ini, mudah2an inilah yang terbaik buat kami..Dan saya sangat merindui semua akhawat yang secara langsung mahupun tidak langsung dalam mendidik saya dengan ilmu yang memperkasakan saya dengan agama yang benar ini.

Kini, ada di antara mereka yang sudah pun bernikah dan bakal menikah. Semoga pernikahan tidak menghalang untuk tegar seperti status masih single dan diharapkan dengan pernikahan tersebut bisa menghasilkan mujahid wa mujahidah yang mampu dan mahu untuk meneruskan langkah2 perjuangan, jua terlibat dalam rantaian dakwah ini. Insya-ALLAH :)

Dan semoga usaha kita ini adalah untuk menggapai redha-NYA. amiien -.-



0 comments:

Post a Comment