Tuesday, August 3, 2010

hati



Bismillah alhamdulillah
assalamualaikum w.b.t

Segala puji-pujian hanyalah buat ALLAH yang Maha Sempurna. Masih lagi memberi nafas dan insyaALLAH hidayahNya agar menjadi muslimah solehah mu'minah.

Memang kita tak kan mampu memuaskan kehendak manusia kerana tiap manusia ada kekurangannya. Dan berusahalah semampu kita dalam berbuat kebaikan. Moga ALLAH jua yang menilainya dan bukan berbuat atas kehendak nilaian manusia dan setiap yang berlaku adalah ketetapan dariNya.

Hati. Jagalah hati. Cenderungkan hati mengingat Tuhan dari makhluk Tuhan. Sesungguhnya bila mana mengingati ALLAH, lantas kita akan redha dengan segala ketetapan,peraturan,takdir yang semuanya datang dari ALLAH.

Jangan banyak berharap pada manusia kerana manusia tak kan mampu memuaskan manusia. Yakinlah pada ALLAH. Luahkan segala-galanya padaNYA.

Beribadahlah dengan rasa cinta pada ALLAH, bukan kerana kebiasaan atau sekadar rutin jasmani.

Dan jangan berasa jenuh dengan kebaikan. Jangan berasa jemu dengan majlis ilmu. Dan jangan pernah ingin mencari-cari kesalahan orang lain.

Hiduplah dengan hati yang bersih, niat yang benar, amal yang syar'ie. InsyaALLAH ada ganjaran dariNya buat kita. Maka adakah kita ragu-ragu?

-mari menghitung diri-

0 comments:

Post a Comment