Friday, October 15, 2010

sementara waktu

bismillah alhamdulillah
assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah3x sollu 'alan nabi

Walaupun banyak je perkara2 yang perlu disettlekan tapi sempat jugak nak post something harini. Alhamdulillah

Ditakdirkan untuk tidak mempunyai kakak,dan adik perempuan menyebabkan saya seronok untuk menjalinkan ukhwah dengan akhawat semua. Alhamdulillah. Dari situ saya lebih kenal perangai, sikap, perwatakan wanita yang sebenar (ayat skema). Tapi macam tulah. Saya lebih belajar. Belajar sesuaikan diri. Belajar untuk sabar dengan sikap2 manusia yang pastinya tak sama.

Dan keadaan manusia yang tak sama membuatkan (macam diri saya sendiri) ada orang yang kita sayang lebih, ada orang yang kita percaya lebih, ada orang yang kita yakin untuk luahkan masalah, ada orang yang kita peramah lebih and so on. Dan perasaan tu semua bukanlah bermaksud bias ( tak adil) tapi macam tu lah. Setiap orang ALLAH hadirkan,pinjamkan kelebihan yang berbeza-beza. Subhanallah.

Tapi jangan lupa maksud ukhwah yang sebenar. Hanya kerana ALLAH. Bila mana keranaNYA, semua akan nampak indah.( persahabatan yang sejantina)

Dan bagi mereka yang telah lebih disayangi, lebih dipercayai, lebih diyakini dan lebih bagi yang lainnya, bersyukurlah kerana semuanya datang dari ALLAH. Be yourself.

"Bila mana kita lahir ke dunia, kita menangis tapi makhluk dunia gembira dengan kehadiran kita dan biarlah apabila kita mati, kita gembira dan makhluk dunia yang menangisi pemergian kita"..insyaALLAH.

wasalam




0 comments:

Post a Comment