Saturday, October 30, 2010

rahmatNYA

bismillah alhamdulillah

segala puji bagi ALLAH dengan segala nikmatNYA. alhamdulillah3x. sollu'alan nabi.

Dia termenung sejenak memikirkan yang dia tidak pernah menyangka akan mampu sampai ke tahap ini. Itulah rahmat ALLAH. Meskipun sudah beberapa kali tewas dan gugur pada jalan ini, namun ALLAH masih lagi memberinya peluang dan ruang untuk memperbaiki diri.

Dan rugilah dia seandainya dia masih mahu tewas dan gugur lagi. Dia berharap ALLAH memberinya dan juga pada sahabat seangkatannya kekuatan dan kesabaran dalam menghadapi semua ujian Illahi.

Mengimbau kembali ketika zaman mula-mula ditarbiah. Betapa terasa kejahilan diri tentang tujuan kehidupan ini. Namun kini, dia punya misi untuk menyampaikannya pula pada manusia yang lain.

Dia juga bermuhasabah kembali. Walau ada masalah yang masih tidak menemukan jalan penyelesaian, namun dia redha dan yakin itu adalah ujian buat dirinya. Dan ALLAH masih memberi peluang pada dirinya untuk membina persaudaraan dengan orang2 yang solehah. insyaALLAH.

Kini, dia merasakan sudah tiba masanya untuk dia serius dalam jalan ini. Pandang dengan pandangan dan skop yang lebih luas agarnya tidak terkena 'grad syndrom'. Barulah nampak yang ISLAM untuk semua dan di mana pun kita dicampakkan, kita mampu untuk memberi manfaat pada makhluk di muka bumi ini.


0 comments:

Post a Comment