Sunday, December 23, 2012

Duck Cocktail Sausage ^^

Bismillah walhamdulillah
Assalamualaikum wbt :)

Alhamdulillah, pejam celik pejam celik kini kami as a final year student dah sampai di penghujung semester 7.

Back to the title, Duck Cocktail Sausage. Would you like to try it? :D *speaking kejap 

Ok. Itu adalah nama produk kami bagi subjek Perkembangan Produk (PD). Buat julung2 kalinya pada batch kami, subjek ini telah menyatukan 2 kos di bawah Jabatan Sains Makanan iaitu Sarjana Muda Sains Makanan (Teknologi Makanan) dan Sarjana Muda Sains Makanan (Perkhidmatan Makanan). Jadi, di akhir2 pengajian untuk semester ni banyak la ibrah (pengajaran) yang dapat diambil, di samping merapatkan lagi ikatan persahabatan sesama rakan kos dan satu jabatan dan lebih mengenali sikap ahli kumpulan antara satu sama lain. 



Duck cocktail sausage from our group, King's Company ^^,

Packaging for our product launching :) *brand Donald n_n

And this is our company's poster =)

Alhamdulillah, selesai presentation untuk produk masing2, kami pun berjalan ke restoran Makmal Perkhidmatan Makanan (MPM). Rupa-rupanya ada hadiah untuk product launching ni. Dan sungguh tidak menyangka yang product kami ni menarik perhatian pihak panel sehingga  meletakkan produk kami sebagai naib johan dalam kategori sesi petang :)


Hadiah kumpulan kami, naib johan sesi petang :) Alhamdulillah

Jutaan terima kasih diucapkan kepada tenaga pengajar, our lovely Miss Zuraidah dan Dr. Yusnita. Turut tidak dilupakan pegawai sains dan pembantu makmal yang terlibat dalam menjayakan program ini. Semua ni rezki dari Allah. Tahniah buat semua kawan2 yang lain, sebab akhirnya kita telah berjaya menempuh semester ini dengan baik dan lancar, alhamdulillah thumma alhamdulillah.

p/s: Pergunakan ilmu yang telah dituntut dengan sebaik2nya. Jika tidak SIA-SIALAH sahaja ilmu kita dapat selama ni...*muhasabah!

3 comments:

~ohikaku~ said...

kak...nak jugak...buatkan satu boleh..?

amanina baharuddin said...

hehe..dah habis dah produk ni, mggu lepas buat launching kat sblh DSJ..:)

Unknown said...

alhamdulllah =)nk try boleh?hehe

Post a Comment