Monday, December 24, 2012

BAHAYA SYIAH

Bismillah walhamdulillah
Sollu 'alan nabi

Assalamualaikum wbt semua :)
Apa khabar iman kita pada hari ini? Semoga kita diberi kekuatan untuk terus mentaati Allah dan menyebarkan risalah-Nya. Insya-Allah.

Berbalik pada tajuk kita. Bahaya Syiah. Adakah anda pernah mengetahui tentang bahaya Syiah ini?
Adakah anda peka dengan isu2 umat Islam? *tepuk dada tanya iman*

Insya-Allah di sini saya ingin berkongsi sedikit ilmu yang saya dapat berkenaan dengan bahaya Syiah ni.

Antara pegangan Syiah yang bertentangan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) ni ialah:

>>Syiah mengatakan bahawa Al-Quran ini tidak lengkap. Mereka menokok nambah ayat mengenai Saidina Ali. Dengan alasan bahawa maklumat ini tidak diletakkan di dalam Al-Quran.

>>Taqiyyah. Yakni berbohong. Ini adalah ajaran yang penting.

Berlainan dengan hadis yang dipegang oleh ASWJ, yang lebih kurang maksudnya *boleh cek hadis* "Jujur membawa kepada kebaikan, kebaikan membawa kepada syurga".

>>Kahwin mut'ah (Perkahwinan kontrak). Kalau di Malaysia, ia telah berlaku sejak 1995. Pihak Syiah mengclaim bahawa apabila seseorang mandi selesai dari perkahwinan secara mut'ah, 70 ribu malaikat akan wujud hasil dari percikan air mandian tersebut.

Malaikat terhasil dari air? Bukankah yang kita belajar dahulu, malaikat diciptakan Allah dari cahaya?

Dan perlu kita faham, bahawa perkara ni (Kahwin mut'ah) adalah untuk meROSAKkan zuriat anak Adam dan adalah dari perbuatan syaitan, yang tak pernah putus asa mengajak manusia bersama2 mereka ke NERAKA.

Itulah antara pegangan2 Syiah yang jelas bertentangan dengan ASWJ.
Untuk lebih lanjut, anda boleh search kat Youtube tentang Syiah ni. Klik di sini dan jika di Facebook, anda boleh bukak page Ayuh Sepakat Tolak Syiah.

Semoga kita lebih berhati2 dengan pendekatan musuh2 Islam yang halus dalam menyebarkan dakyah mereka. Dan jika mereka yakin dengan "kebenaran" mereka sehingga berjaya menarik ramai orang ke dalamnya, maka apakah kita senang lenang untuk melihat kemuliaan agama kita dicabar? Apakah usaha kita dalam mengekalkan agama Islam yang suci ini?

Sekarang adalah masanya untuk bertindak! Salam perjuangan!


0 comments:

Post a Comment