Saturday, December 3, 2011

Usah bersedih duhai hatiku :')


Bismillah

Seandainya aku buta akan sirah Rasulullah,
Pasti aku akan bersedih dengan apa yang aku hadapi.
Namun,
Dengan mendalami sirah baginda,
Kesedihan hatiku terpujuk,
Dengan mengetahui kepayahan baginda dalam memperjuangkan Islam.

Lebih jauh perjalanan yang aku lalui,
Aku yakin pasti akan ada ujian2 yang didatangkan,
Untuk aku menilai sendiri,
Adakah aku benar2 berbuat kerana mencintai Allah, jua Rasul-Nya?
Atau aku hanya mementingkan perasaanku sendiri?

Sesungguhnya aku sentiasa berdoa,
hati2 mereka memahami erti perjuangan untuk agama kami ini,
bersama-sama memikul beban amanah ini,
tanpa menafikan kehendak duniawi,
dan semoga Allah memimpin hati2 yang pasti lebih diketahui-Nya,
yang bisa menjayakan rantaian perjuangan ini.
Insya-Allah :)
dan moga aku tak kecewa kerana aku tahu Allah sentiasa bersama..<3

Ya Allah, tetapkan hati kami di jalan agama-Mu dan dalam melakukan ketaatan kepada-Mu..amien3x

0 comments:

Post a Comment