Thursday, December 22, 2011

ujian hidup

Bismillah walhamdulillah

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah selamat sampai di rumah,kL.

Saya teringat akan perbualan bersama akhwat yang tercinta di dalam bas semasa perjalanan pulang ke KL. Isi perbualan kami mengenai kehidupan kami. Mungkin kurang teruji. Segala perjalanan kehidupan adalah mudah, dimudahkan. Dan kami bersetuju bahawa ada kalanya kita perlu meletakkan diri kita di luar zon selesa, walau hakikatnya kita ada semua kemudahan itu.

Dan maka di antara suratan atau kebetulan, selepas lebih kurang dua jam perjalanan, ukhti mendapat panggilan telefon. Panggilan mengenai kemalangan keretanya yang dipandu oleh rakannya. Saya terdiam. Dan saya yakin pastilah ujian ini bertepatan dengan kesediaanya untuk 'merasakan' ujian tersebut. Dan saya mendoakan agar beliau sentiasa tabah, sabar, dengan apa jua musibah dan bersyukur dengan segala nikmat Illahi.*doakan saya jugak =.=

Dan berita menggemparkan pagi ni, apabila salah satu rumah sewa akhwat kami dipecah masuk. Dan paling meyedihkan bila akhwat yang sedang final progress final year project kehilangan segala data report semua. Namun saya yakin, mereka mampu menghadapinya. Dari jauh, ana hanya mendoakan bahawa mereka akan dapat jalan untuk keluar dari kesulitan tu. Sesungguhnya pada Allah lah kita meminta pertolongan dan berharap.

p/s: Ayuh tingkatkan keselamatan diri dan rumah. Usah beri peluang pada penjenayah!!!

0 comments:

Post a Comment