Sunday, July 24, 2011

lagi rindu


Bismillah alhamdulillah
Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah yang tak terkata atas segala nikmat pemberian Illahi. Wa sollu'alan nabi.

Alhamdulillah dapat juga berjaulah dengan akhwat walaupun tak jauh mana pun. Rindu terubat. Ya, pastinya merindui akhwat tercinta. Rindu taklim, rindu halaqah, rindu program, rindu solat berjemaah, rindu makan talam, rindu rehlah pergi pantai, rindu baca mathurat sama, rindu qiam sama2, rindu kongsi tazkirah, rindu, rindu dan rindu..=.=''

Dan semestinya rindu itu anugerah dari ALLAH, dan yang semestinya kita lebih-lebih lagi rindu padaNYA. Tuhan yang tidak kita temui di dunia, tapi di akhirat sana. insyaALLAH :)

Walau di mana pun kita berada, biarlah ikatan akidah, kecintaan kita kepada ALLAH yang menyatukan kita. Dan mudah2an we are still keep in touch. Itu jua perlu. =') Paling ringkas pun, sms la akhwat, teman2 yang kita sayang. Yang membuatkan kita betul2 merasai keperluan berukhwah itu.

Dan, seminggu lagi insyaALLAH menjelanglah kita pada bulan Ramadhan yang mulia. Jom sama2 muhasabah balik amal kita. Semoga- jika diizinkan sampai pada bulan Ramadhan, moga Ramadhan ini lebih bererti dan bermakna buat jiwa kita agar ditunjukkan ke arah fitrah Islam yang sebenar. Amien :)

~tetaplah semangat mencari keindahan Islam agar tarbiah kekal selamanya~insyaALLAH ^^,


0 comments:

Post a Comment