Tuesday, January 27, 2015

Perjalanan yang Masih Jauh dan Panjang

Bismillah walhamdulillah
Allahumma solli ala Muhammad.

Setelah sekian lama menyepikan diri dari mencoretkan sesuatu coretan di sini.

Alhamdulillah tahun 2014 sudah pun berlalu dengan pelbagai kejutan, kegembiraan dan juga kesedihan yang sudah menjadi lumrah bagi seorang manusia. Itulah yang dinamakan asam garam kehidupan.

Kuncinya sabar, syukur dan redha.

Tahun lepas je dah 4 akhowat di sini yang telah selamat diijab kabulkan. Alhamdulillah.
Walaupun sedia maklum yang orang bujang tak sama dengan orang yang dah berkeluarga, tapi itulah takdir yang harus diterima. Semoga pernikahan antunna menjadi qudwah bagi kami. Insya-Allah

Tahun lepas jugak tahun pertama memulakan karya sebagai seorang cikgu pra sekolah. Tak sangka dalam tak kuat, Allah mudahkan jugak. Walaupun 8 bulan tapi sangat bermakna. Kanak2 memang zaman yang paling bahagia. hehehe

Kemudian sambung kerja dalam bahagian yang masuk bidang, tapi jodoh tak lama. Atas faktor2 tertentu terpaksa menganggurkan diri selama 2 bulan (jeng jeng jeng...baru bukak rahsia). Masa yang lama dan mudah untuk naikkan berat badan heh. 

Alhamdulillah, bulan 12 jugak ibu telah selamat menunaikan umrah. Walaupun pada mula macam tak dirancang, tapi atas rancangan dan aturan Allah, maka mereka selamat pergi dan balik. Thumma alhamdulillah.

Tahun 2015 membuka lembaran baru. Alhamdulillah bukan sahaja dapat kerja baru, tapi dalam skop tarbiah pun ada perubahan, gerak kerja, mutarobbiah semua. Dan berita yang paling menggemparkan bila housemate a.k.a akhowat juga bakal menikah tak lama lagi. Hepi sangat untuk beliau. Akhirnya segala kesusahan yang dialami selama ni Allah gantikan dengan sesuatu yang insya-Allah membahagiakan dan menenangkan. :) Subhanallah...

Harapan, semoga tahun 2015 memberi makna yang lebih baik, memperbanyakkan lagi amal soleh, menjadi murobbiah yang sukses, anak yang solehah, hamba yang taat dan pekerja yang berdedikasi dan terus tsabat wa istiqamah dalam medan beramal walau susah mana sekali pun.

Semoga Allah sentiasa mendorong hati kita dan menguatkan iman kita agar kita dapat beramal dan berjuang hingga ke nafas yang terakhir.

Insya-Allah :)


1 comments:

ruhil-cahaya hati said...

ana sayang enti, lillah :')

Post a Comment