Wednesday, August 14, 2013

Tenteram

Bismillah walhamdulillah
Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah 'ala kulli ni'mah. 

Tenteram. Bila tengok anak buah (baru 24 hari) rasa tenang je. Lepas tu bila orang dukung dia waktu dia menangis, dia diam. Mungkin dia rasa tenteram dan selamat. 

Teringat masa kecik2 dulu, kalau tengok ibu takde mesti rasa tak tenteram dan tak selamat. Akan menangis cari ibu. Sampai semua dah kenal dah perangai nina yang akan menangis bila tak de ibu dia.

So bila dah besar2 ni, dan kebelakangan ni, barulah aku sedar, mungkin salah satunya aku selalu je dapat tempat belajar yang jauh2 dari rumah dan keluarga, mungkin disebabkan Allah nak didik aku untuk lebih berdikari.

Dan dari sini aku belajar untuk kenal Islam dan Allah dengan lebih dekat. Alhamdulillah. Lebih banyak berharap dan rasa tenteram dengan Allah. Terutama bila nak naik bas sorang2 ke Kuala Terengganu dari Kuala Lumpur. Memang berdoa je la dalam bas. Ayat kursi tak lepas. 

Dan kadang2 kagum jugak dengan perangai sepupu aku yang berani je tido umah sedara lain walaupun mak ayah deme tak de. Dah la kecik lagi. huhu

Akhir kalam, jujur dan berani perlu dipupuk dalam diri kita. 

Semoga Allah memelihara bumi Mesir dari dijajah oleh kaum kuffar. Dan semoga Allah memenangkan kaum muslimin wa mukminin di seluruh dunia. Amieen 


0 comments:

Post a Comment