Friday, February 18, 2011

andai itu yang buat kau tenang



andai itu yang membuat hatimu tenang,
maka berbuatlah sesuka hatimu.
tatkala kau merasakan tekanan yang dihadapi begitu hebat,
ketahuilah aku, dia dan mereka jua begitu.
andai kau punya alasan yang kukuh untuk bersikap demikian,
maka teruskan.
aku tidak menghalang.
keadaanmu menjadikan aku merasakan,
bahwa aku tidak lagi menjadi sebahagian dari kepentinganmu.
terima kasih atas itu,
maka aku lebih merasakan,
benarlah ujian ini adalah tarbiah ALLAH,
untuk mendidik aku,
agar,
aku bisa mendidik diriku,
untuk menjadi,
yang lebih baik.

5 comments:

saya said...

ada apa ni ukht. gaduhkah?

Noraimi Haji Ismail said...

salam.. ukhti, ana bkn nk su'uzhon.. tp nk kepastian, ant ada trluka hati ngan sape2 ke?
if nk curhat pd ana, insyaALLAH ana sudi mndengar.. SABAR melawan nafsu, JIHAD terbesar..ALLAHHUAKBAR!!

amanina baharuddin said...

wasalam ukhti saya dan aimi. xde ape. lumrah alam. doakan ana kuat. dan kita jugak kuat walau dalam menyelusuri perjalanan kehidupan di rantauan ini. =D

Noraimi Haji Ismail said...

insyaALLAH.. eratnya ukhwah sesama muslim adalah doa.. "DOA" -> senjata org mukmin
Ya ALLAH kuatkanlah saudaraku ini.. peluk eratlah hatinya agar tak kalah dgn nafsunya.. Amin

Anonymous said...

btoi2..ana setuju...berdoala..sbbnya ALLAH yg memegang hati2 setiap manusia..

Post a Comment