Saturday, February 18, 2012

bila akhirat yang dekat di hati


Bismillah walhamdulillah
Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah yang tak ternilai kepada Allah S.W.T. Dengan segala nikmat Islam, iman. Dialah yang membahagiakan hati, yang menguatkan semangat diri ini. Wa sollu'alan nabi.

Alhamdulillah, hati semakin lebih tenang setelah menempuh hari2 yang lepas. Entah kenapa hati ni rasa tersangatlah down sebelum tu. Serabut. Kucar-kacir. Tapi alhamdulillah, mungkin Allah telah menunjukkan jalan yang perlu aku lalui. Walau kadang2 aku merasakan ianya di luar batas kemampuan aku. Perkara yang baru je berlaku tu seolah2 suatu keajaiban dari Allah untuk menaikkan semangat aku. Alhamdulillah ya Allah...

Aku kagum bila mana orang yang ada rupa, ada harta, ada pangkat tapi tak pernah lupa untuk bersama-sama menjadi ummat yang menyumbangkan tenaga, harta dan jiwanya pada Islam. Subhanallah. Walaupun balasan untuk kerja2 agama ni bukannya dapat upah harta, duit, kekayaan tapi disebabkan cintanya mereka pada Allah, Rasul dan menyakini kehidupan akhirat yang lebih utama, maka terhasillah ikhwah dan akhawat yang sangat hebat peribadi Islam mereka untuk bersama2 menggalas beban ini.

Itulah satu anugerah dan kurniaan Allah buat insan yang disayangi-Nya.

Sedangkan Rasulullah pun bersusah untuk memiliki syurga, kita macam mana? :'(

Semoga Allah tetapkan hati ini pada kebenaran dan taufiq-Nya. Amieen ya Rabb.

1 comments:

Anonymous said...

i know u r strong.. keep it up..

Post a Comment